Home ›  Registratie › Planning

Planning

De doorlooptijd van een toetsingstraject hangt af van de vergaderingen van de registratiecommissie en het registratiebesluit. De commissie komt 5 keer per jaar bijeen. Circa 4 maanden na indiening van uw dossier ontvangt u een rapport waarin per criterium wordt beoordeeld of uw museum hieraan voldoet. Wanneer uw museum nog niet aan alle voorwaarden voldoet en het bestuur op advies van de registratiecommissie een herkansing verleent, krijgt uw organisatie éénmaal de gelegenheid om openstaande punten op te lossen. Voor het oplossen van openstaande punten krijgt u 3 maanden de tijd (in voorkomende gevallen kan ook een vroegere optie aangeboden worden). Binnen het toetsingstraject krijgt u maximaal 1 keer de mogelijkheid om aanvullingen na te zenden voor criteria waaraan nog niet aantoonbaar voldaan wordt. 

Nota bene. Overweegt u na registratie een lidmaatschap bij de Museumvereniging en/of deelname aan de Stichting Museumkaart? Dan raden wij u aan bij de start van het traject voor formele toetsing contact op te nemen met deze organisaties om uw voornemens kenbaar te maken en de voorwaarden te bespreken.