Steekproef 2023

maandag 24 juli 2023

Ieder jaar voeren we steekproefsgewijs een toetsing uit bij circa 5% van de geregistreerde musea. Een geregistreerd museum komt hier vijf jaar na registratie of laatste herijking voor in aanmerking. Voor de steekproef 2023 zijn onderstaande organisaties geselecteerd:

Is uw organisatie dit jaar niet ingeloot, dan kunt u wel een digitaal vragenformulier voor uw instelling laten klaarzetten. Dit formulier kunt u gebruiken voor een zelfevaluatie langs de lijnen van de Museumnorm. De ingevulde zelfanalyses worden niet getoetst door het Museumregister Nederland, maar zijn bedoeld als instrument voor geregistreerde musea om de kwaliteit van de werkpraktijk te evalueren. Wij adviseren periodiek gebruik te maken van de zelfanalyses. Hierdoor blijft uw registratiedossier ook actueel. Stuur om gebruik te maken van het formulier voor zelfevaluatie een e-mail naar bureau@museumregisternederland.nl.