Nieuwe leden bestuur Museumregister

vrijdag 25 maart 2011

Per 25 maart is het bestuur van de Stichting Het Nederlands Museumregister uitgebreid met twee nieuwe bestuursleden, de heer drs. Marco de Niet en mevrouw drs. Heleen Buijs.

Marco de Niet is directeur van Digitaal Erfgoed Nederland (DEN). Daarvoor was hij adjunct-directeur van de Vereniging Proefdiervrij en hoofd Innovatieve Projecten en Digitale Duurzaamheid bij de Koninklijke Bibliotheek. Hij heeft Nederlands en Boekgeschiedenis gestudeerd aan de Universiteit Leiden.

Heleen Buijs is meer dan 15 jaar actief in de culturele sector. Zij was onder meer projectleider bij de Rijksdienst Beeldende Kunst in Den Haag, directeur van de Stedelijke Musea Zutphen en directeur van het Nationaal Gevangenismuseum in Veenhuizen. Daarnaast maakte zij tot voor kort deel uit van de Landelijke Adviescommissie voor museumregistratie.